Backspace Escape Rooms wilde graag posters laten maken om op te hangen in de Amsterdamse horeca. Een visuele vertaling van hun fysieke escape rooms. Ik heb voor hen een visueel concept gecreëerd dat direct de aandacht grijpt. Ze hebben nu een duidelijke identiteit en een opvallende manier van communiceren. Posters met impact dus!
Posters
De posters zijn een mooie vorm van visuele communicatie. Ze zijn zo vormgegeven dat ze vanaf een afstandje goed te lezen zijn. Daarom was een groot beeld en logo, een pakkende titel en het overzichtelijk houden van het design van essentieel belang. Omdat de posters in restaurants en café’s komen te hangen, kon er net wat meer informatie op dan op normale straatposters.
Aanpak, concept en de visuals
Geïnspireerd door beroemde, spannende filmposters en de verhalende escape rooms van de opdrachtgever, ben ik begonnen. De volgende elementen moesten erin komen: de thema’s, escape rooms, mysterie, spanning, opvallend, team, beleving. Met als achtergrondgedachte “Durf jij het aan?”. Het startpunt was een helder concept en een goede basis voor de huisstijl. Toen het concept klopte, heb ik de serie posters en haarscherpe visuals gemaakt. Hieruit blijkt hoe belangrijk een goed idee (concept) is. Je kunt hiermee een goede basis neerzetten voor een complete (huisstijl)lijn.
Verschillende thema’s en doelgroepen
De posters zijn gemaakt voor verschillende doelgroepen. Met unieke beelden en bijpassende typografie binnen één concept. Voor bedrijfsuitjes (Black Box), kinderfeestjes (Tijd Machine) en vriendengroepen (Orient Express). Later gaan we dit concept uitrollen naar andere thema’s en doelgroepen zoals Sherlock Holmes en Mindcrime.