Myfoodblog.nl bestaat in 2020 alweer 7 jaar. Reden voor een nog professionelere aanpak met een digitale re-branding die beter past bij de doelgroep en kernwaarden. Ik heb My Foodblog geholpen met de juiste uitstraling die de doelgroep beter aanspreekt en het ook aantrekkelijk maakt voor opdrachtgevers om met My Foodblog samen te werken.
Branding
De eerste stap was om eigenaresse Judith de Groot-Pagrach te helpen kiezen welke richting ze op wilde gaan met haar bedrijf. Wat is nu eigenlijk haar Unique Selling Point en waarmee onderscheidt zij zich? Door het stellen van de juiste vragen en samen te brainstormen kregen wij dit helder.
Judith: “Kruiden en specerijen zijn niet weg te denken uit mijn keuken. Op het platform inspireer ik lezers om te genieten van al het moois wat de wereld te bieden heeft. Zowel aan de eigen keukentafel als op reis!”
Dit is dan ook het concept van het logo en de huisstijl geworden.
Logo & huisstijl
De huisstijl van Judith paste niet meer bij de identiteit van het blog en moest bovendien vrouwelijker worden, aangezien vrouwen haar voornaamste doelgroep zijn. Op My Foodblog vind je de lekkerste recepten van over de hele wereld. Op basis van dit concept heb ik drie logo-concepten ontwikkeld met drie verschillende pay-offs. Uiteindelijk is gekozen voor de pay-off ‘Een wereld van smaak’. Dit paste het beste bij Judith en haar blog. Deze pay-off heb ik ook verwerkt in het logo. Het logo staat symbool voor: verschillende keukens, smaken, kruiden en specerijen. Elke keuken of land heeft specifieke ingrediënten. De stipjes zijn verschillende keukens en vormen samen een cirkel. Het uitgespaarde wit staat voor de wereld. Maar kan net zo goed iets zijn wat je op je eigen aanrecht thuis hebt gemaakt, de wereld van smaak in jouw eigen keuken.
Social & website
Voor communicatie op social media heb ik verschillende templates ontwikkeld in de nieuwe huisstijl. Dit zorgt voor een consistente uitstraling in alle posts via alle kanalen. De templates zijn makkelijk door Judith zelf te gebruiken om zelf content te maken met Canvas en Instagram. Het gebruik van alle huisstijl-elementen heb ik voor Judith vastgelegd in een huisstijlhandboek.
Ook de website zal naar aanleiding van de nieuwe branding aangepast worden, met een nieuwe indeling.