Voor het splinternieuwe bedrijf Brainwaver heb ik een logo, huisstijl en een aantal communicatie-uitingen gemaakt. Brainwaver biedt inspiratie, training en coaching aan financials.
Toen Brainwaver contact met mij opnam, had de onderneming met een storyteller een verhaal en merkboek opgesteld, een moodboard gemaakt en een bedrijfsnaam bedacht en vastgelegd. Het eerste kennisproduct was op dat moment in ontwikkeling. Ik kreeg dus een prachtige briefing! Het bedrijf was in een volgende fase gekomen en had behoefte aan een logo en een huisstijl passend bij het Brainwaver-verhaal.
Aanpak
We zijn begonnen met het uitwerken van drie concepten, waarvan eentje de doorslag gaf. Deze hebben we verder ontwikkeld tot de basis die er nu staat. Het concept van het logo was een solide basis voor de huisstijl en alle andere uitingen. Het logo was daarmee ook de basis voor de look en feel van de visitekaartjes, website, Powerpoint-presentatie, een Word-bestand om posters te maken en andere uitingen. Ter bewaking van de huisstijl is een huisstijlblad met regels gemaakt voor zowel online als print.
Logo
Het Brainwaver-logo staat voor ‘Inspireren en stimuleren = innoveren’. Het logo verbeeldt ‘Winstgevende inspiratie voor financials’ d.m.v. het kleurverloop en de ‘8’-vorm. De ‘8’-vorm staat voor: flexibiliteit, inspireren, kennis(overdracht) en innovatie. De kleuren staan voor: innovatie (oranje), creativiteit (geel) en vormen samen een warme goudachtige gloed (winstgevend/rijk/warm).