360uilen houdt zich bezig met ontwikkeling in de kinderopvang en ondersteunt kinderopvangorganisaties en pedagogisch medewerkers. 360uilen verzorgt ontwikkeling (van professionaliseringstrajecten), trainingen, e-learning, beleid, advisering, coaching en onderzoek. Dit draagt bij aan gelijke ontwikkelkansen voor alle kinderen. Voor 360uilen heb ik het logo en de huisstijl en diverse communicatie-uitingen vormgegeven.
Ik heb de eigenaar Annika geholpen met de juiste uitstraling van haar bedrijf. Het logo en de huisstijl reflecteren de identiteit van de onderneming, het gewenste imago, de kernactiviteiten en de visie van 360uilen. Door het logo, kleurgebruik en fonts ontstaat een unieke stijl die is verwerkt in mooie formats zoals Powerpoint-presentaties, briefpapier, e-mailhandtekening en visitekaartjes. Ook heb ik een huisstijlhandleiding gemaakt, een naslagwerk voor het gebruik van de huisstijl. Hierdoor kan Annika ook zelf onafhankelijk werken en zelf een goede huisstijl beheren die jaren mee kan.
In het logo is een uiltje verwerkt, die in 360 graden om het logo/woord heen vliegt. Het vrolijke uiltje bekijkt een organisatie/onderwerp vanuit diverse invalshoeken. De uil onderzoekt, brengt in kaart, beheert en zorgt voor een gedegen ontwikkeling. De cirkel staat voor veranderen en verbeteren van de kwaliteit vanuit een wetenschappelijk fundament én ervaring in de praktijk. De vrolijke kleuren staan voor het kinderlijke (de diensten op het gebied van kinderopvang en pedagogiek).