Werkwijze

In 3 stappen naar goede vormgeving en de voordelen ervan

Goede vormgeving is het resultaat van drie creatieve fases: concept, vormgeving en realisatie. In een open gesprek bespreken we jouw communicatievraagstuk, want als partners bereiken we meer! Samen lossen wij dat vraagstuk op met effectieve vormgeving. Bovendien zijn vormgeving en communicatie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Uiteindelijk bereiken we met een sterk concept en communicatie-uitingen de door jouw gewenste bedrijfs- of communicatiedoelen. Vormgeving die indruk maakt.

1. Concept

Een concept is de paraplu waar we het vormgeving aan ophangen. In deze fase gaan wij het communicatievraagstuk (of probleem) en alle ideeën omzetten in iets concreets. Het creëren van iets verrassends, iets nieuws. Een doordachte strategie en een goed concept zijn van groot belang om de doelstellingen voor jouw organisatie te realiseren. De kracht van een concept kan worden gebruikt om effectiever met de doelgroep te communiceren via verschillende uitingen.

2. Vormgeving

Met een duidelijk plan vertaal jouw missie, visie en strategie naar een goed concept en een treffende vormgeving dat jouw boodschap overbrengt. Doordat de vormgeving uitstraalt wie je bent, kun jij jouw doelgroep bereiken. Doordat ik als strategisch vormgever het hele plaatje kan overzien, krijg je een eenduidige huisstijl/communicatie. Ik kan alle gewenste uitingen vormgeven: van advertenties tot magazines, van banners tot websites. Eigenlijk alles waar een logo op kan komen.

Meneer Kelderman - Maakt indruk

3. Realisatie

Als we de vormgeving voor bijvoorbeeld een boek, poster of website hebben gemaakt, moet die website natuurlijk wel gebouwd worden en dat boek gedrukt! De realisatie hiervan gebeurt stap voor stap en is het samenspel van concept, vormgeving en techniek. Hierbij komt mijn jarenlange ervaring en een sterk netwerk goed van pas. Door een breed netwerk van getalenteerde creatieven, webbouwers, drukkers, tekstschrijvers e.d. kan ik jou een totaalpakket aanbieden en vrijwel alles realiseren.

De voordelen van goede vormgeving

Vormgeving is een goede investering. Vormgeving is het fundament waarop je jouw merk bouwt. Het geeft handvatten om je verhaal op een ­duidelijke, consistente en overtuigende manier te vertellen aan je doelgroep. Dit zijn de voordelen:

Professionaliteit en consistentie

Identiteit en herkenbaarheid

Heldere communicatie

Vertrouwen, goodwill & loyaliteit

Vergroten sales & marktpositie

Een strategische investering

Wil jij ook indruk maken?

error: Alle content is beschermd!!