Voor deze opdracht ben ik gevraagd om de SCIO Scope te restylen, vorm te geven en periodiek op te maken en realiseren. De SCIO Scope is het actualiteitenmagazine van SCIOPENG over het sociale domein en komt elk halfjaar uit.
Fysiek magazine
De oude SCIO Scope had ik al eerder vormgegeven en opgezet. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever heb ik het magazine gerestyled en tot in de puntjes uitgewerkt. Eerst heb ik de complete logo- en huisstijlrestyle van SCIO Consult naar SCIOPENG gedaan. Daarna ben begonnen met het vertalen van de nieuwe visuele identiteit naar de look en feel van het magazine. Ik ben begonnen met het opzetten van een visuele identiteit, bestaande uit (type) beeld, letterypes, typografie, kleuren, vormgebruik en de algehele magazine-vormgeving. Samen met de opdrachtgever, tekstschrijver(s), de fotograaf en de drukkerij is er een prachtig magazine neergezet. Ik kreeg veel vrijheid in de vormgeving en de tekstondersteunende (stock)beelden die redelijk conceptueel waren. Gelukkig stond deze opdrachtgever open voor net dat stapje extra. Er is in de omslag van het magazine een aparte sectie in de omslag opgenomen om het complete cursusaanbod in één oogopslag weer te geven.
Online magazine
Na het opmaken van het fysieke magazine, is het online magazine ook gerestyled. Belangrijk bij de vormgeving was een duidelijke connectie tussen fysiek en digitaal. Het online magazine is zo ontworpen dat het aansluit bij de fysieke versie. SCIOPENG wilde graag een online magazine om zo een bredere doelgroep aan te kunnen spreken en sneller in te kunnen spelen op actualiteiten. Het online magazine is dan ook gemakkelijker te versturen via social media en nieuwsbrieven. Er zijn vele voordelen aan online magazines. Zo is het online magazine te bekijken op desktop, tablets en smartphones. Ook is alles meetbaar en in te zien via Google Analytics. Opties zijn geanimeerde fotografie, video en geluid.
Opdrachtgever: SCIOPENG in opdracht van Initium